Rzeczywistość wirtualna kontra ból

24 lipca 2006, 11:57

Przez ponad dekadę badano i z powodzeniem wdrażano w praktyce klinicznej metodę walki z bólem zwaną techniką dystrakcji, czyli rozpraszania uwagi. Zdecydowano się na zastosowanie dystrakcji, ponieważ uważa się, że dużą rolę w percepcji bólu odgrywają czynniki psychologiczne. Stopień zwracania uwagi na bolesne bodźce wpływa na to, jak duży ból się odczuwa.



Makaki posiadają ośrodki mowy

24 lipca 2006, 10:58

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z National Institute on Deafness and Other Communication Disorders (NIDCD – Narodowy Instytut Głuchoty i Innych Schorzeń Komunikacyjnych) oraz National Institute of Mental Health (NIMH – Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego) wynika, iż rezusy, słuchając odgłosów wydawanych przez innych członków tego samego gatunku, uaktywniają rejony mózgu, które odpowiadają regionom ludzkiego mózgu biorącym udział w komunikacji.


15 milionów Xboksów do połowy 2007 roku

22 lipca 2006, 11:32

Do końca roku podatkowego 2007, który kończy się 30 czerwca przyszłego roku, Microsoft chce sprzedać 15 milionów egzemplarzy konsoli Xbox 360. Koncern przewiduje, że, licząc  od czasu rozpoczęcia sprzedaży, do końca grudnia 2006 uda mu się sprzedać 10 milionów Xboksów.


LCD dla graczy

17 lipca 2006, 14:37

Na rynek trafił monitor PG191 firmy ASUSTeK Computer. Ten 19-calowy LCD został stworzony z myśl o graczach. Producent zastosował w nim Power Bass System, a czas odpowiedzi matrycy, mierzony w systemie GTG (gray-to-gray) wynosi 2 milisekundy.


Walka o dodatkowe FPS-y

16 lipca 2006, 14:00

Firma BigfootNetworks ogłosiła powstanie interesującej karty sieciowej dla graczy komputerowych. Urządzenie o nazwie Killer Network Interface Card korzysta z architektury Flexible Network Architecture, która ma umożliwić uzyskanie podczas rozgrywki w Sieci jak największej liczby klatek na sekundę.


Klasyka na Xboksie 360

13 lipca 2006, 10:19

Microsoft chce udostępnić posiadaczom Xboksów 360 gry z lat 80. Przeboje sprzed lat, takie jak Pac-Man czy Frogger, będzie można pobrać za pomocą usługi Xbox Live Arcade. Udostępnia ona darmowe wersje testowe gier i daje możliwość zakupu wersji pełnych w cenie od 5 do 15 dolarów.


Microsoftowa konkurencja dla iPoda?

7 lipca 2006, 13:51

Microsoft prawdopodobnie przygotowuje usługę, która ma stanowić konkurencję dla apple'owskich iPoda oraz iTunes. Nie są znane żadne szczegóły nowego produktu z Redmond, wiadomo jedynie, że po raz pierwszy będzie można z niego skorzystać w okolicy świąt Bożego Narodzenia.


Mistrz zrezygnował z udziału w konkursie gier komputerowych

6 lipca 2006, 12:09

Ubiegłoroczny mistrz świata w rozgrywkach Pro Evolution Soccer 4 zrezygnował z obrony tytułu po tym, jak miał zmierzyć się z zawodnikiem z Izraela.


Sony straci na rynku konsoli?

4 lipca 2006, 10:31

Firma analityczna DFC Intelligence uważa, że Sony może przegrać na rynku konsoli. Obecnie na rynku tym liczą się trzy firmy: Sony, Microsoft i Nintendo. W ostatnich latach wyraźnym faworytem było Sony, firma która odniosła olbrzymi sukces dzięki konsolom PlayStation i PlayStation 2.


Hirai o cenie gier na PlayStation 3

1 lipca 2006, 21:06

Kaz Hirai, prezes Sony Computer Entertainment America (SCEA), w wywiadzie dla jednego z wydawnictw, nie mógł obiecać, że gry na PlayStation 3 będą kosztowały 59,99 USD. Ta cena może się jedynie zwiększyć.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy